Make, Do & Illustrate workshop illustreren met papier - 16 febr.




Illustreren hoeft niet perse met een pen of een potlood, ook met papier kun je een hele mooie illustratie maken! Tijdens deze workshop ga je aan de slag met de schaar en maak je je eigen geknipte kunstwerkje. Je krijgt ook gelijk een lijstje of canvas, dus thuis hoef je je werk alleen nog maar op te hangen!

Zelf vind ik tekenen heerlijk om te doen, maar de laatste tijd pak ik steeds vaker de schaar in plaats van een potlood. Ik knip vormen uit gekleurd papier, soms gebruik ik ook papier uit oude boeken of schriftjes. Met lijntjes, letters of ruitjes. Al die geknipte stukjes vormen samen een geheel. Door papier te gebruiken kun je een diepte creĆ«ren die moeilijk te verkrijgen is als je een lijntekening maakt. Inkleuren hoeft ook niet, je kunt zelf de kleuren papier kiezen. Ook kun je werken met de verschillende structuren van papier om je illustratie net iets extra's te geven. Natuurlijk kun je de geknipte vormen ook combineren met andere materialen, zoals draad, knopen, stof of misschien wil je er wel iets op tekenen. 


Deze middag vertel ik (Lisa van Elle Aime) je hoe ik mijn eigen werk maak en geef ik tips over hoe je zelf aan de slag kunt. Je kiest een lijstje of canvas en gebruikt deze als uitgangspunt voor je illustratie. Je bent helemaal vrij om te maken wat je wilt en je mag allerlei verschillende materialen en veel soorten papier gebruiken!

Je hoeft geen tekentalent of kunstenaar te zijn om mee te doen aan deze workshop, ook iets met bijvoorbeeld tekst is heel goed uit te voeren in papier!



Alles op een rijtje: 

WAT: Een Make, Do & Illustrate workshop in het illustreren met papier door Lisa Manuels van Elle Aime. Maak je eigen illustratie van papier en lijst deze gelijk in!  

WANNEER: De workshop is op 16 februari en duurt van 13:00 tot ongeveer 16:00. 

WAAR: In de winkel Elle Aime in Rotterdam. Adres: Zwaanshals 271b. 

PRIJS: Deelname aan deze workshop kost €45,- p.p. en dat is inclusief alle materialen, iets lekkers en te drinken. 

WIE: Iedereen kan meedoen aan deze workshop (wel alleen volwassenen). 

HOE: Schrijf je in door een e-mail te sturen naar info@elleaime.nl met daarin je volledige naam (of namen, als je je samen met een vriend(in) opgeeft) en telefoonnummer. Je krijgt dan zo snel mogelijk een e-mail met daarin alle info over de workshop en de betaling. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten